Krati meeskonnakool
Kunda Krati Meeskonnakoolis on viis seiklusrada. Enne radadele minemist äratage üles ka kratt iseenda sees. Õige kratt on optimistlik ja särtsakas, tark ja pisut üleannetu, abivalmis ja kipub teisi kõdistama. Küllap on lapsed palju kratimad kui täiskasvanud, aga sest pole midagi – Krati Meeskonnakoolis kratimaks saamist õpetataksegi.
Rajad tuleb läbida meeskonna ühisel jõul võimalikult väheste eksimustega. Iga eksimus, samuti korduv eksimus annab miinuspunkte. Kui keegi teeb vea või kaotab punkti, siis ärge kurvastage, vaid innustage teda ja kogu meeskonda. Vigadest õpitakse ning igal juhul olete saanud targemaks ja osavamaks.
Punktiarvestus:
Kratt on helde ning annab igale meeskonnale alustuseks 50 punkti. Mõtlematute vempude ja eksimuste eest võib kaotada punkte täpselt nii palju, kui Kratt on reeglites ette näinud.
Boonuspunktid:
Igal kratimeeskonnal on varuks oma kratitants ja innustav hüüdlause. Kui rada on läbitud, siis võib tantsu eest saada ühe boonuspunkti.
Maksimaalselt on võimalik saada 55 punkti, kui see koheselt ei õnnestu, võib alati uuesti proovida. Visadus viib sihile ehk järjekindlus teeb Kratiks.
Krati hoiatus:
Kuna Krati Meeskonnakool toimub vabas looduses, siis tuleb arvestada, et radade läbimisel võivad riided määrduda. Kuigi kõik tegevused on turvalised, siis mõne muhu või kriimu võib krattimishoos ikkagi saada.
Krati nõuanne:
Edukaks radade läbimiseks tuleks kõigepealt nõu pidada ja maa peal harjutada ning alles siis üheskoos ülesande kallale asuda.
Üks krati ja kratt kõigi eest!
1. KRATI SILD
Kuna üle jõe viivat silda oleks väga lihtne läbida, siis lammutas Kratt sillast enamuse. Katkisest sillast üleminemiseks on Kratt abiks jätnud ühe palgi, mis kannab korraga ühe-kahe inimese raskust. Meeskonnal tuleb nuputada, kuidas palki edasi tõstes täies koosseisus ohutult jõe teisele kaldale jõuda.
Miinuspunktid:
- julgestusköiest kinnihoidmine (1 miinus)
- ülemisest trossist kinnihoidmine (1 miinus)
- köide kukkumine (2 miinust)
- palgi kukkumine (2 miinust)
2. KRATI PÜKSIRIHM
Tihtipeale on vaja jõge ületada seal, kus silda ei ole. Sellisel juhul tuleb jõest ülesaamiseks kasutada kättejuhtuvaid vahendeid. Antud juhul on Kratt jätnud jõe kohale rippuma oma püksirihma (lindi), mis on küll pisut välja veninud ja lokitav, aga siiski kasutuskõlblik. Jõgi tuleb ületada mööda linti, kusjuures üheski lindi sektoris (voldis) ei tohi korraga olla rohkem kui kaks inimest.
Miinuspunktid:
- julgestusköiest kinnihoidmine (1 miinus)
- ülemisest trossist kinnihoidmine (1 miinus)
- köide kukkumine (2 miinust)
- rohkem kui kaks inimest ühes sektoris (3 miinust)
3. KRATI SÄRTSULIINID
Krati särtsuliine mööda kõndides saate kindlasti tunda tõelist säru. Särtsuliinid koosnevad neljast trossist ja meeskond peab mööda neid liikuma ühtse grupina koos. Üksteisel võib kinni hoida nii kätest kui jalgadest, karvadest või sabast. Oluline on üksteisest mitte lahti lasta, et särtsuliin ei katkeks.
Miinuspunktid:
- julgestusköiest kinnihoidmine (1 miinus)
- ülemisest trossist kinnihoidmine (1 miinus)
- köide kukkumine (2 miinust)
- risti oleva trossi peale astumine (2 miinust)
- üksteisest lahtilaskmine (2 miinust)
4. KRATI KÜMNIS
Et Kratil ikka hea tuju püsiks, tuleb talle viia meelehead. Kümnis kinnitatakse trossil rippuva aasa külge ja toimetatakse jõe teisele kaldale.
Kümniseks hunt, kits ja kapsapea (kui meeskonnas on 3 inimest).
Trossi küljes rippudes on vaja jõe ühelt kaldalt teisele viia hunt, kits ja kapsapea. Tegutseda tuleb nii, et samal ajal, kui üks neist on jõe kohal, ei sööks hunt kaldal ära kitse ega kits kapsapead. Trossil rippuva aasa küljes võib korraga rippuda üks inimene. Kaldale jääjate ülesanne on aasas rippuja üle jõe tõmmata. Aasa on lubatud ka tühjalt ühelt kaldalt teisele tõmmata.
Kümniseks hundid ja kitsed (kui meeskonnas on kuni 6 inimest).
Jagage meeskond kaheks nii, et pooled oleksid hundid ja pooled kitsed. Kui teid on paaritu arv, siis olgu hunte vähem kui kitsi. Meeskonnal tuleb üle jõe saada nii, et ei tekiks olukorda, kus ühel pool jõge on hunte rohkem kui kitsi. Kümnis (tegelased) tuleb kinnitada trossil rippuva aasa külge. Kaldale jääjate ülesanne on aasas rippujad üle jõe tõmmata. Kaldalt lahkudes peab aasas rippuma alati kaks tegelast. Tagasi tulles võib aasas rippuda nii üks kui kaks tegelast, kuid tühjalt ei tohi aasa ühelt kaldalt teisele tõmmata.
Miinuspunktid:
- hunt sööb kitse või kits kapsapea (2 miinust)
- julgestusköiest kinnihoidmine (1 miinus)
5. KULLARADA
Enne kullarajale asumist peab meeskond väga hoolikalt läbi mõtlema, kuidas läbida rada nii, et keegi ei kukuks. Kõik meeskonnaliikmed peavad kinni hoidma vähemalt ühest kaaslasest. Jagage meeskond julgestustrosside vahel võrdselt ja harjutage ühist tasakaalu hoidmist juba kaldal. Tegelikult on kõigi kullaraja osade läbimine väga lihtne, tuleb vaid leida õige tehnika.
Miinuspunktid
- julgestusköiest kinnihoidmine (1 miinus)
- ülemisest trossist kinnihoidmine (1 miinus)
- keegi meeskonnast laseb teistest lahti (1 miinus)
- köide kukkumine (2 miinust)
Krati Meeskonnakooli läbinud meeskond saab vapruse eest tunnustatud Lontova seikluspargi diplomi.